torsdag 16 februari 2017

Tillökning i April


Jaktviljans Gracie
SE45939/2013
U.Jaktviljans Fenlizzie
E. Witchwillow Warrior




SEJCH Elderdale Aaron "Spike"
SE34329/2012
U. Edgegrove Hall
E. Clear meadow flash of countryways






Här ligger dom små knytena 6 dagar gamla och någonstans där i högen ligger hon våran lilla tös.
Efter den väldigt tråkiga nyheten att Gilda som jag skulle ha valp ifrån fick akutopereras då livmodern var full av var så kände jag att nej det är väl inte meningen då för det var ju efter Gilda jag ville ha....
Men några veckor senare fick jag ett meddelande av Lena som har Gilda att Gildas kullsyster fått valpar och att det kanske fanns någon kvar att tinga.
Det tog undefär 10 minuters betänketid sedan mailade jag Lotte på Tarriqskennel och frågade om det möjligtvis fanns en lite tjej kvar till mig.
Tack vare ett återbud samma dag!! så fick jag möjligheten att tinga en valp och efter att ha pratat med Lotte i telefon så kände jag att JA det här är helt rätt för mig.
Nu är valparna drygt 2 veckor och vi längtar tills vi får åka ner och hälsa på hela kullen 6 tikar & 2 hanar.
Så nu regnar namnförslagen här hemma men ett som Anton kom på är Emma men vi får se, jag gillar Arwen men vi har ju ett par veckor på oss att bestämma oss.

Jag kommer åka ner till Skåne flera gånger men en av gångerna åker vi hela familjen och tar en hotellweekend och passar på att mysa och att hälsa på valparna förstås.
Just att få möjligheten att träffa dom flera gånger känns bra även om det i slutändan är lotte som bestämmer vilken valp som ska hamna var.

Vindarna vänder och jag ser så fram emot att välkomna hem en ny liten familjemedlem som så småningom kommer ingå i Team Lennartsdotter

Ha det gott/M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar