tisdag 12 juli 2016

Niva den lilla draghunden



Jag har hittat hem! Ja så känns det verkligen eller jag har iaf hittat en superduperrolig gren att träna nämligen barmarksdrag.
Allt började egentligen för lite drygt 1 år sedan då jag bestämde mig för att testa att springa ett lopp i Borås tillsammans med Niva som hette "Run with your dog" och var 4,6km.
Tänkte väl mest att det var en rolig grej men när det började dra ihop sig till start så fick jag ett grymt adrenalinpåslag och när jag gick fram till startlinjen och dom började räkna ner från 10 då var jag helt galet laddad.
Så ist för att gå/jogga runt så sprang vi och gjorde det på 22,23min och jag var frälst :)Nu började en spännande tid att läsa allt jag kom över om sporten och att leta efter likasinnade att träna med vilket inte var helt lätt att hitta i mina trakter åtminstånne.
Men sen av en slump så hittade jag till Partille Bk som under hösten 2015 anslutit sig till Svenska dragsportförbundet och nu skulle ha en prova på dag och sedan studiecirkel under våren.
Jag hoppade på direkt och har under våren kört varje Torsdag kväll med fordonsgruppen iaf tills värmen satte stopp för oss.
Först började jag med kickbike men insåg att det blev lite väl tungt med bara en hund så jag köpte mig en MTB cykel som jag nu kör med när jag inte springer vill säga.
Under våren tog jag också Grönt kort som man måste ha för att få tävla officiellt samt löste tävlingslicens och kommer i fortsättningen tävla för Partille Bk.
I Maj var det också dags att springa "RWYD" igen men nu på sträckan 2,7km då mitt knä har strulat det mesta av våren (mensisken)
Nu var det 50 startande och vi gick ut som nr 8 fick en hyfsad start, sprang om 2 st som startat30sek och 1 min före mig och kom på slutet ikapp 2 st till men då kände jag att en omkörning är inte läge utan jag lade mig i rygg på dessa och fick på så sett draghjälp in Jag var nöjd med loppet men helt slut och det kändes inte som det hade gått så väldans fort men... det hade det och det räckte till en 2plats på 11,47sek!!!
Så vi kan verkligen sagt att vi fått blodad tand både Nivan och jag.
Jag filmade när vi körde en torsdagskväll innan det blev för varmt och filmen kan ni se HÄR då kör jag kickbike.

Ha det gott allesammans


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar