måndag 11 juli 2016

Livet går vidare...




Ja gisses det var inte igår jag skrev här i bloggen och det var bra nära att jag stängde ner hela skiten efter alla motgångar det senaste året men nej jag vill ha en plattform att skriva av mig på och idag var det dags!
I Början av Maj var vi tvungna att ta det tunga beslutet att låta Enya somna in då hennes båda knän var i så dåligt skick att hon aldrig hade kunnat komma tillbaka till ett normalt liv.
Detta är något hon har haft med sig hela livet men med försiktig uppbyggnad,riktad styrketräning/stabilitetsträning så fick vi iaf 3 år tillsammans och hon fick vara hund in i det sista.
Men att låta en sådan explosiv hund genomgå en stor TPLO operation inte bara på ett utan bägge knäna för att sedan gå i koppel och medicineras för att kanske få 1 år till?
Nej å självisk kan jag bara inte vara....
Jag Sa ok till Operation men sen visade det sig att inte bara korsbanden var kassa utan även meniskerna och utan dom finns det ingen stötdämpning och då sa jag STOPP nu räcker det.
Så hon fick somna i min famn och mitt hjärta gick i tusen bitar.
Hon var en väldigt speciell hund och kanske den som stått mig allra närmast... nu känns det bara to
men livet måste gå vidare även om jag till en början inte visste hur det skulle gå till.
Hur går man vidare utan sin bästa vän? hur går man vidare utan sin ledstjärna? Hur i helvete gör man!
Jo man sätter den ena foten framför den andra och tar en dag i taget och sakta men säkert kan man minnas dom fina stunderna, dom glada stunderna och.... livet går vidare.

Bitterheten har varit värst, varför ska jag drabbas IGEN!
Jag som gör precis allt för mina hundar, bygger upp dom ordentligt, inga kallstarter, leker hela tiden med tank på hur tyngden läggs, kastar alltid leksaker i färdriktningen för att inte få tvära kast mm
Värmer upp/går av, masserar Ja ALLT men ibland är det nog bara inte meningen att det ska gå och jag vet samtidigt att hade jag inte gjort allt detta så hade jag inte ens fått dessa 3 fina år.

Så vila i frid min älskade lilla Enya och du kommer Alltid finnas vid min sida <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar