måndag 12 oktober 2015

Specialsök







 
 
Wow Enya och jag har varit på en Prova på dag hos Susanne Kihl och det var toppenskoj så nu har vi anmält oss till kurs som börjar i slutet av Oktober!
Detta var nog precis vad den lilla spanielhunden (och jag) behövde, att testa något helt nytt och få använd näsan riktigt ordentligt.
Gillade Susanns tänk vid inlärning av "preparaten" och hennes gedigna kunskap och erfarenhet av ämnet.
Det ska bli skoj att se hur det går på kursen med andra ord och samtidigt hitta en träningsform som kan "trötta ut" hundarna fasten jag i perioder är riktigt dålig i kroppen och inte orkar så mycket.
Det här kommer passa Niva och Love med.
 
Jaktsäsongen har startat och Love har startat sin säsong helt fenomenalt bra med 2 rådjur på 4 drev.
Nivan har drivit men där har det inte blivit något skjutet ännu.
 
Annars har det varit full fart det sista med att inreda våran lilla praktik där vi kommer att erbjuda både massage och Akupunkur.
Den lilla boden är 19m2 och den har vi inrett med vackra lugna färger och fina tapeter, en liten kontorshöna blir det med.
Om hundarna bryr sig om vilka tapeter det är på väggarna? Kanske inte men jag påverkar av miljön och hundarna påverkar i sin tur av mig så jo för oss har det varit viktigt att göra det riktigt mysigt och fint så att vi verkligen trivs i lokalen.
mer info kommer och ni får gärna kika in på Tusen Tassar Friskvårds hemsida
 
Ha det fint i det vackra höstvädret / M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar