fredag 28 augusti 2015

Härjedalen




Åh så var det då äntligen dags för ett av årets höjdpunkter nämligen att vandra i vackra Funäsfjällen en vecka.
Det är 6 år vi har varit uppe nu men jag har inte tröttnat tvärt om jag älskar att återse alla platser som nu blivit välkända och vandra runt i lugn å ro utan att undra vart man är.
Detta var första året för <nivan som ju var alldeles för liten förra året och fick stanna hemma hon Josefin.
Dom tre första dagarna var helt magiska med temperaturer på 25 grader, inte ett moln på himmeln.
Det var tillåme så varm så vi badade i Tännån som ligger ett par hundra meter från "våran" stuga.
Att gå ner dit i solnedgången medans himmelen färgas röd i horisonten och dimman/daggen sveper trollskt över vattnet och ängarna var helt magiskt.
Sen blev det lite mer fjällenväder med 8-16 grader och stundtals ganska mkt regn men det gjorde inte så mkt faktiskt utan vi begav oss ut iallafall och gick bla gruvturen där det på Torsdagar serveras kolbullar och kaffe.
Att sedan få återse gamla vänner från Skåne där i regnet gjorde ju inte det hela sämre :)
Men nu är det Fredag kväll och vi håller på att packa iordning för imorgon bär det av hemåt igen och jag längtar hem till lille Anton <3
Nu ska jag fösöka landa och inreda våran hundmassage/akupunkturbod på jobbet så att vi äntligen kan komma igång med att erbjuda behandlingar främst till våra kunder men även till er utanför så håll ögonen öppna och besök gärna våran hemsida för att läsa mer om vilka behandlingar vi erbjuder osv
www.tusentassarfriskvard.blogspot.se 

Ha nu en riktig skön höst så ska jag försöka blogga lite mera men tyvärr så blir det mest att jag lägger ut foton/filmer på FB.
Men nu finns det iaf hundarnas födelsedagsfilmer under filmfliken så håll tillgodo med dom sålänge:)

Ha det fint / M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar