fredag 5 december 2014

Niva 7 månader

Vackra Galadriel "Niva"
 Bus i hagen på mattes jobb


 Skattjakt med kompisarna :)
   Med matte på jobbet

Så var hon redan 7 månader lilla skruttan och hon har växt till sig och börjar nästan se lite vuxen ut :)
Hon är som unghundar i den här åldern brukar vara rätt dryg och med en uppsyn som "vad är det om"
för att i nästa stund bli mattes lilla chokladnäsa som gärna vill vara nära och mysa.

Jag brukar ju inte skaffa hundar så tätt som det blivit nu och om jag kan undvika det i framtiden så kommer jag göra det.
Men nu blir det ju inte alltid som man tänkt sig (att Chilla skulle vara 4 år när Niva kom).
Utan nu kom det en liten Enya emellan men det går rätt bra ändå men det hade varit lite skönt att ha en lugnare period innan valp nr 2 äntrar huset.
Hela November har jag varit sjuk och gått på penicillin och nu är jag inne på min andra 10 dagarskur då jag åkte på bihåleinflamation och dubbelsidig öroninflamation ovanpå det andra (halsfluss å hosta)
Det har gjort att hundarna haft det ganska tråkigt och då blir det som det blir liksom.

Enya artar sig iaf bra och vi har fått till fin fina avlämningar och tränat lite apportsök som hon verkligen gillar.
Niva och Love har varit med husse i jaktskogen på helgerna så dom har allt fått sitt dom med :)

Men nu laddar jag för att bli frisk så vi kan komma ut å träna i skogen,lägga lite spår och annat så unghundarna blir nöjda.

Ha en go helg allesamman / M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar