måndag 17 november 2014

Godkänd tenta


Wihooo jag klarade det teoretiska provet på min utbildning hos Axelsons amimal school och det känns så jädra
gött efter allt pluggande.
Nu väntar sista steget och det praktiska provet i Juni 2015 så det är bara till att plugga vidare så att jag fixar det med :)

Allt annat har verkligen fått stå tillbaka den sista tiden då jag lagt var enda ledig stund på att plugga men nu med facit i hand så var det värt det att klara det på första försöket och nu kunna ta en liten paus från det och lägga lite mera tid på hundarna igen.

Niva har fått börja följa med Micke ut i skogen vilket hon tycker är toppenkul och under jul och januari ska hon få följa med när hela jaktlaget är med och förhoppningsvis kan det bli något skjutet för henne innan säsongen är över.
Men mig kör hon lite grundövningar och små trixövningar och hon är rolig att jobba med väldigt metodisk och enkel.
Men det är ju mkt som lockar runt omkring och jag kan glömma att bara släppa ut henne i trädgården tillsammans med Enya då pyser hon iväg så d är ju lite tråkigt men så är det ju med dom drivande raserna tyvärr.

Enya har kört lite cykeldrag och vi var anmälda till en prova på dag i drag men tyvärr kunde vi inte åka då jag blev sjuk direkt efter jag kom hem från Stockholm och är det fortfarande :(
Men det ska anordnas ännu en liknande dag i Januari så då hoppasa jag kunna åka för jag tror verkligen att barmarksdrag kan vara något för Enya.

Love han är igång och jagar för fullt och denna veckan är det dags att åka ut till vackra Asperö och jaga mitt i veckan och sedan ännu en gästjakt i Halland till helgen.
Filmade lite träning i trädgården nu när jag var sjuk och inte orkade göra något annat :)

Loves film kan ni se HÄR
&
Nivas film kan ni se HÄR
&
Enyas film kan ni se HÄR


Ha det gott allesammans / M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar