söndag 4 juni 2017

RWYD



Så var detdå dags för ett av årets höjdpunkter enligt mig, Run with your dog i Borås.
Efter löparlägret drog jag tyvärr på mig en blödning i vänster lår så det blev antiinflamatorisk och löpförbud 10 dagar så tyvärr blev inte uppladdningen den bästa tänkbara.
Dagen för loppet var väldigt varm och dom valde att korta ner loppen för hundarnas skull vilket var bra.
Niva var helt galen i starten och dom stackars tidtagarna försökte hålla för öronen samtidigt som dom räknade ner :)
När starten gick så bara kastade hon sig iväg i ett tempo jag aldrig känt förut och jag försökte hänga på bäst jag kunde men benen är inte vana vid att röra sig riktigt så fort så bara efter kanske 800m tog det stopp för mig men Niva fortsatte dra som en tok i kanske 100m men sen tyckte nog hon att det blev väl tungt att dra på en matte så då gick hon ner i trav men med fortsatt sträckt lina.
Dom sista kanske 500-600m in i mål var bara på ren vilja kroppen svarade inte och det var bara smärtsamt men i mål kom vi!!
Kom 5-a av ca 60 startande så vi måste ha tjänat mkt tid i början av loppet :)
Så nöjd med Niva att hon har fått lite mer jävlar anamma i sig för det är ju något vi kämpat med att faktiskt ta i ordentligt fasten det tar emot.
Våra fina löparkompisar Therese med BC Dimma kom på 3 dje plats efter ett grymt lopp.
Nu är vi löjligt taggade för fler lopp och därför bestämde Therese och jag oss för att åka upp till Stockholm den 1 September för att springa RWYD där ska bli toppenkul.
Där ska vi också sammanstråla med ännu en skön tjej nämligen Anna som bor i Uppsala och även hon var med på löparlägret.
Så vi våldgästar henne den helgen och vi ser fram emot en riktig tjejhelg med träning,tjöt och kanske lite vin :)

Ha det så gott / M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar