söndag 7 maj 2017

Träningspepp



Wow löparhelg i Borås förra helgen för Eva-Marie Wergård som är en sån där människa som inspirerar bara genom att finnas till.
På bilden ovan har vi precis tränat löpteknik och cirkelträning (grymt svettigt) för en ny bekanskap i form av Lina Blomqvist som även hade en teoretisk föreläsning innan det fysiska passet.
Annars bestod helgen av mental träning, fysträning för hunden, omkörningar, intervaller samt startträning mm
Så härligt att få fler verktyg att använda i den fortsatta löpträningen och nu är vi alla i gruppen med på E-M s fysträning med hund (onlinekurs på nätet) helt underbart att få färdiga träningsprogram iaf för mig som är för lat för att planera själv :)
Så nu peppear vi varandra och det är så mycket lättare att få dom där träningspassen gjorda när man är fler om än i en FB grupp.
Min "läxa" blir att träna på att springa långsamt och få till lite längre distanser för uthållighetens skull och det är såååå svårt....
Att hålla nere pulsen i mitt fall till 140 puh det är en utmaning det går ju så långsamt :)
Nu vilar jag ut en liten sträckning i låret men imorgon hoppas jag på ett litet puls/styrkepass och just det att faktiskt längta efter träningspasset det trodde jag faktiskt skulle ta längre tid än en vecka men jag blir så galet pepp av alla goa löparkompisar TACK!
Det vi skulle behöva träna mycket mer är omkörningar, det är fortfarande en utmaning med en hund med attitydsproblem, vi tappar helt enkelt alldeles för mycket fart där men skam den som ger sig.
Niva har skött sig bra i helgen och känner hon sig bara trygg med gänget så är det inga större problem.
Vi fick till starterna riktigt fint och det var galopp från första steget HEJA NIVA!https://www.facebook.com/maria.lennartsdotter/videos/10203156252342738



Men nu en dag på jobbet tillsammans med dagisflocken.

Ha det gott / M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar